Usta Logo New
Українська Спільнота Транзакційного Аналізу

Навчання методу ТА

Теорія та практика методу Транзакційного аналізу (ТА) застосовується в чотирьох різних сферах, які називаються галузями спеціалізації: Психотерапія, Консультування, Освіта та Організації.

Мета навчання – навчання методу ТА для професійного застосування у вищеназваних сферах. Ви можете пройти професійне навчання як застосовувати ТА у кожній із цих галузей.

Також по закінченню навчання і виконанні умов щодо сертифікації отримати міжнародний сертифікат — СТА (Сертифікований Транзакційний Аналітик).

Навчання методу ТА є додатковим навчанням до основної державної освіти, яка має бути відповідною законодавчо для надання послуг в обраному напрямку. *дивись витяг з EATA Training and Examination Handbook нижче.

Навчання методу ТА проводять сертифіковані тренери, рівень компетенції яких підтверджений ЄАТА та/або ITAA.

Це означає, що фахівці пройшли навчання методу ТА та пройшли сертифікацію за стандартами вищезгаданих міжнародних організацій.

Сертифікати УСТА

Підтверджують, що:

  • цей фахівець є членом Національної спільноти – УСТА та ЄАТА
  • години навчання у Сертифікованого тренера валідні для проходження міжнародної сертифікації в методі ТА.

Положення про сертифікати від УСТА — завантажити.

Важливо! УСТА є афілійованим членом Європейської асоціації ТА (ЄАТА) і як Українська Спільнота Транзакційоного Аналізу підтримує сертифікованого тренера, який проводить навчання в вибраному напрямку ТА і підтверджує валідність годин навчання у цього тренера для міжнародних сертифікацій у методі ТА і також, що за законами країни тренер має право надавати послуги навчання (у нього відкрито ФОП з відповідним КВЕД напрямок діяльності).

Тренер чи організатор навчання повинні мати юридичне обґрунтування проводити навчальні заходи згідно із законами країни.

Для інформації та питань Ви можете звернутись до УСТА news@usta.org.ua

*див. EATA Training and Examination Handbook Section 2, The Four Fields

Чотири галузі спеціалізації

Короткі описи

A. Галузь спеціалізації Психотерапія призначена для практиків, які прагнуть полегшити здатність клієнта до самоактуалізації, розширення можливостей, зцілення та змін. Психотерапевтичний процес дозволяє клієнту розпізнавати та змінювати архаїчні, самообмежуючі моделі – «впоратися з болем минулого в теперішньому, щоб бути вільним жити життя у майбутньому». Мета полягає в тому, щоб клієнти зрозуміли себе та свої стосунки та створили варіанти жити своїм життям усвідомлено, творчо, спонтанно, також відкрито для близькості.

B. Галузь спеціалізації Консультування: TA Консультування є професійною діяльністю в рамках контрактних відносин. Процес консультування дозволяє клієнтам або клієнтським системам розвивати обізнаність, можливості та навички для вирішення проблем та особистого розвитку в повсякденному житті через посилення власних сильних сторін, ресурсів і функціонування. Його мета полягає в тому, щоб збільшити автономію стосовно їх соціального, професійного та культурного середовища.

C. Галузь спеціалізації у Освіті призначена для професіоналів, які працюють у сфері освіти та навчання в дошкільному, шкільному, університетському та післявузівському контекстах. Вона також стосується підтримки дітей, підлітків і дорослих, які навчаються в сім’ї, установах або суспільстві. Освітні теорії та застосування ТА можуть бути використані для розвитку педагогічних команд та установ. Метою є подальше особисте та професійне зростання в рамках соціальної перспективи.

D. Галузь спеціалізації в Організаціях призначена для професіоналів, які працюють в організаціях або для організацій, беручи до уваги організаційні рамки та контексти, а також розвиток організації. Їхня робота спрямована на розвиток, зростання та підвищення ефективності організації та людей, які працюють в організаціях, а також результативність та дієвість організаційних систем.

Можуть існувати національні законодавчі обмеження щодо того, хто може працювати як психотерапевт та/або консультант. Як той, хто навчається, так і його Головний Супервізор зобов’язані бути обізнаними та поінформованими про такі обмеження (див. Статус контрактів на навчання, у Розділах 3 та 4).

Ті, що навчаються повинні обговорити це зі своїм Головним Супервізором, обираючи цю сферу спеціалізації.

(переклад з EATA Training and Examination Handbook, part 2)

Також дивись Section 03. STATUS OF TRAINING 3.1 Status of Training and National Requirements for Psychotherapy and Counseling


Корисні посилання

Сайт ЄАТА: https://eatanews.org/

Про ЄАТА: https://eatanews.org/about-eata/#associations

Хендбук ЄАТА: https://eatanews.org/exams/#handbook

EAP: https://www.europsyche.org/

Рішення Ради Тренерів

  1. 101 курси проводяться тренерами у будь-який зручний для них час. Якщо збігається дата, то тренери вирішують усі питання між собою;
  2. Якщо у студента курсу 202 у психотерапії є психіатричний діагноз, він може навчатися та практикувати за умови, що процес компенсований і перебуває під контролем психіатра;
  3. Іспит «Практик ТА» відбудеться 4.12.2023 з 12:30 до 15:00 онлайн.
    Члени комісії від Ради Тренерів: Головань Ганна, Ящук Роксана, Ісаєва Наталія, Феофані Оксана,
    Сашко Ангеліна, Сировенко Дарина.
    Інші члени комісії будуть додані після розсилки-запрошення від УСТА.
  4. Створити Реєстр учнів на 202 курсі з відмітками: навчається чи вибув (причина: завершив, пішов за власним бажанням, вибув через порушення контракту).
    Дати менеджерам доступ і записувати тих, хто обирає курс як основний
    Для менеджерів відкритих груп окремі правила.
  5. Склали форму переходу від тренера до тренера.( У тому числі і від тренерів УАТА до УСТА).
  6. По закінченні 202 курсу можливі сертифікати двох видів:
    1. від тренера «прослухав курс» (не обов’язково виконання всіх вимог);
    2. від УСТА » пройшов навчання у ТА » ( за умови виконання вимог, перерахованих окремому списку).
  7. Рада Тренерів рекомендує тренерам укладати індивідуальні контракти на навчання зі своїми студентами (форма контракту обирається самим тренером);
  8. Студент повинен вибирати собі основний курс 202 і тренера. (Там, де він отримає підсумковий сертифікат);
  9. При переході в середині навчального року сертифікат підписує той тренер, хто приймав залік;
  10. Вносити дати 101х, початку набору 202х та загальних заходів УСТА у календар заздалегідь.
  11. Тренери мають фінальне право вирішувати, чи брати студента до групи та чи підписувати годинник у особливих ситуаціях (навчання одночасно на різних роках у ТА, відвідування основної групи та додаткової на регулярній основі тощо). Рішення мають ухвалюватися спільно з основним тренером.

Посилання на документи:

Зразки сертифікатів УСТА

Приєднуйтесь до ГО УСТА у соцмережах
© 2020 ГО «УСТА»
«Українська Спільнота Транзакційного Аналізу»
Засновано у лютому 2020 року. Діє на підставі статуту.