
Українська Спільнота Транзакційного Аналізу
9:30
РЕЄСТРАЦІЯ УЧАСНИКІВ
(ПІДКЛЮЧЕННЯ ДО КОНФЕРЕНЦІЇ)
10:00 – 10:20
ВІДКРИТТЯ КОНФЕРЕНЦІЇ
10:20 – 10:30
ПЕРЕРВА
10:30 – 12:00
ПЕРША ЛІНІЙКА МАЙСТЕР-КЛАСІВ
Стресогенні ситуації можуть трапитись у житті кожної людини. Як правило, стресогенні ситуації складно спрогнозувати (природні катаклізми, війна, економічні та політичні кризи, насильство, руйнування життєвих планів, втрата житла, втрата посади та грошей та ін.).
Майже рік Україна потерпає від жорстокої агресії та війни. Люди зтикаються з великою кількістю стресогенних ситуацій. Такі тяжкі випробування залишають свої страшні відбитки у психіці людей. Особливо вразливою категорією під час війни є діти.
На своєму майстер класі я поділюся своїм досвідом навчання в Ізраїлі, ми розглянемо рекомендації для батьків по підтримці та активації діяльності дітей під час війни. Поговоримо про канали стресостійкості та плекання резільєнтності у дітей в стресогенній ситуації. Всі разом, спробуємо подивитися на цю модель роботи зі стресом очима транзакційних аналітиків.
НАТАЛІЯ КЛИМЕНКО
Протягом 4 років, працюючи з різними клієнтами (індивідуально та з групами), я досліджувала їх ігри та ігрові моделі поведінки (143 кейси), міркувала як я можу це об'єднати в одній схемі.
На МК я хочу поділитися з вами схемою, яку склала в процесі роботи, і поговорити про зумовленість психологічних ігор та потреб особистості, з фокусом уваги на внутрішньоособистісні та міжособистісні конфлікти, психологічні захисти та копінг патернів поведінки значних батьківських фігур.
З моєї точки зору, потреба стає основою поведінкового акту, що призводить до психологічних ігор лише в тому випадку, якщо для її задоволення є або можуть бути створені ігрові умови. Задоволення всіх основних потреб людини сприяють її здоров'ю та автономії у її житті та діяльності без психологічних ігор.
Мова Майстер-класу: російська
САШКО АНГЕЛІНА
Ми не обирали переживати війну і в той же час вона вплинула на наше життя, нашу особистість, стосунки.
Кожен із нас мав свій власний досвід та наслідки, які ми проживаємо у цей страшний період. Взаємини також мали свої зміни. Запрошую Вас на майстер-клас на основі дослідження, на якому ми розглянемо:
КРИВОНІС ОЛЕНА
Буду рада бачити. Давайте поговоримо про ранні рішення і про Школу Перерішення сьогодні. Порозмовляємо про використання цієї теорії в реаліях часу.
На воркшопі запропоную вправу яку можна використати для визначення раннего рішення і знаходження варіанту нового рішення. Ця вправа допоможе як і для власного досвіду, так і для використання в клієнтській практиці.
Більш корисним буде для тих, хто вже має знайомство з теорією Школи Перерішення в ТА.
ІСАЄВА НАТАЛІЯ
12:00 – 12:15
ПЕРЕРВА
12:15 – 13:45
ДРУГА ЛІНІЙКА МАЙСТЕР-КЛАСІВ
Останнім часом, ми відчуваємо, що живемо в стані постійного дистресу. Немає жодного дня, щоб не відбулися події, які впливають на наші почуття, думки і тіло. Наша задача зараз зберегти ресурси і давати підтримку собі, щоб якісно допомагати нашим клієнтам та близьким.
На цьому мастер класі, я покажу, як використовуючи інструменти транзактного аналізу швидко привести себе до стану Дорослого і повернути собі втрачений ресурс.
З любов’ю, Влада Березянська
БЕРЕЗЯНСЬКА ВЛАДА
Сучасність кидає виклики всім аспектам нашого буття. Доводиться вчитися новому знов і знов, доводиться вчитися бути собою в нових реаліях. Може відчуватися, що часу засвоїти досвід бракує, може відвідувати відчуття, що треба вчити ще більше нового, ще більше актуального. Разом з цим рівень стресу може впливати на когнітивні здібності і коло замикається.
На нашому освітньому заході ми поєднаємо те, що вже в кожного є - досвід - з тим, як на нього можна інакше подивитися. Подивитися з перспективи освітнього Транзакційного аналізу та повчитися у самих себе).
В транзакційному аналізі є багато інструментів що можуть стати у нагоді і у навчанні. Це і буде нашою канвою.
Bloom's taxonomy, Kolb's Learning Cycle, Learning Styles, Realational Needs and the concept of 4 Hungers - база, про яку буде теоретичний блок.
Ці інструменти ми застосуємо не лише для навчання у майбутньому, ми застосуємо їх вже тут і зараз, використаємо для рефлексії щодо вже здобутого досвіду.
Саме тут ми зануримося в Experiencial Learning, де теорії оживають та дають структуру досвіду, де нові кути зору взаємодіють зі спогадами та уявленнями та створюють новий наратив, нове відчуття себе як спроможного або спроможної вчитися по-новому.
На цьому майстеркласі буде простір для метаболізування досвіду, якого так бракує в повсякденні.
Let's expolore together!
До зустрічі!
Мова майстер-класу: Англійська
KOVAL LANA
Доповідь присвячено огляду авторської методики травмофокусованої психотерапії з опорою на менталізацію, побудованої в рамках методу транзакційного аналізу. Модель успішно застосовується та є базою для психологічної складової стаціонарної медико-психологічної реабілітації осіб з постстресовими розладами Київського міського кризового центру «Соціотерапія». В доповіді буде дано послідовно: огляд філософсько-методологічних засад травмофокусованої психотерапії з опорою на менталізацію, теоретичну концептуалізацію в рамках моделі транзакційного аналізу, огляд самої методики та можливості наповнення її психотерапевтичними технічними засобами (авторська назва - структурна кризова психотерапія), досвід застосування в роботі стаціонарної медико-психологічної реабілітації постстресових розладів, можливості застосування в індивідуальній роботі з ПТСР та розладами адаптації.
СТАРКОВ ДЕНИС
Майстерня присвячена взаєминам, які можуть підтримувати і давати ресурс рухатись далі.
За час війни я провела близько 80 зустрічей з групами підтримки для жінок, які постраждали від війни, у яких чоловіки воюють, чи знаходяться в полоні, у форматах онлайн та офлайн.
Поділюся власним досвідом роботи із групами. Сильними сторонами такої роботи а також розвію певні міфи про роботу з групами. Обговоримо про те, що робити з ризиками у груповій динаміці. Про це все будемо говорити через призму теорії потреб, які ми відчуваємо у стосунках за Р.Ерскіним та теорію прив’язаності ( хоча давно вже не теорії).
Приходьте надихатись на роботу у груповому форматі!
До зустрічі!
БАСІСТА ІРИНА
13.45 – 14.30
ОБІДНЯ ПЕРЕРВА
14:30 – 16:00
ТРЕТЯ ЛІНІЙКА МАЙСТЕР-КЛАСІВ
Колеги я запрошую вас на обговорення про Демона по Берну. Як проявляється ця частина і де вона знаходиться в структурній і функціональної моделях его станів.
Я хочу поділитися своїм спостереженням і запропонувати своє бачення і почути вашу думку і можливо ваши спостереження і приклади.
ЯЩУК РОКСАНА
Майстерня буде актуальна для психологів, які хочуть допомогти собі або клієнтам розуміти стадії, через які ми проходимо під час війни: виживання, проживання, розвиток, а також пошукати свої способи справлятися і знаходити ресурс для відновлення.
Учасники отримають відповіді на такі питання:
Формат: Інтерактивний практичний вебінар
СТАРІКОВА АННА
Під жагою контакту я розумію сильну потребу людини в задоволенні потреби в близькості, прихильності і любові (Р.Ерскін).
Внаслідок війни була порушена «нарциссична рівновага» (О.Фільц), тобто потреба відчувати себе важливими в своєму праві жити.
Відтак, «оголилися» потреби раннього періоду: жага контакту, аби «мене бачили і сприймали, як я того хочу», безумовно схвалювали, задовольняли мої потреби. В стосунках жага контакту проявляється в того, хто більшою мірою регресував. Іноді вона буває нестерпною для самої людини і її близьких, оскільки наполягання на задоволенні потреби відбувається за рахунок ресурсу значущого іншого, який опинився в схожій ситуації.
Я спостерігаю в людей 2 типи реакцій на жагу контакту: перша, стримана і більшою мірою усвідомлена –«це не на часі, але важливо»(В, АД). В цьому випадку людина усвідомлює власну потребу в близькості і може її задовольняти по-дорослому. Друга реакція, здебільшого нагадує, дитячу – прагну уваги «тут-зараз і якомога більше (Д1) або розлючуся і тоді ви всі пошкодуєте…» (КР- і БД разом взяті).
Суттєві втрати кожного з нас і всіх разом під час війни призводять до великого горювання, а можливості горювати мало, бо треба жити, працювати, приймати виклики й лишатися в реальності, тощо. Хтось може спертися на себе, на ресурси, стосунки і балансує. А хтось не витримує подвійного/потрійного емоційного навантаження і бере «мораторій» (Ерік Еріксон) у вигляді депресії, деструктивної поведінки, тощо.
Структура МК:
ХОРІНА ОЛЕНА
Мета:
Результат:
В Транзакційному Аналізу є принцип Відкритості, який пропонує мати чесні стосунки наповненні усвідомленням, довірою та інтимністю меж клієнтом та психотерапевтом. Відкритість створює поле для спільного бачення та розуміння процесів клієнта, психотерапевта та перебігу терапії. Існують терапевтичні ситуації в яких принцип Відкритості має бути переглянутий, з метою визначення можливостей Таємничості для психотерапії. В цьому МК розглянемо Таємничість, як принцип дозрівання та розвитку психічних процесів в терапії та будемо розмірковувати, як може змінитися терапія, а саме контракт, з урахуванням розширення парадигми. Буде запропонований Контракт на Збереження, що відповідає базової філософії та є відображенням принципу таємничості в сучасному ландшафті Транзакційного аналізу.
КУХАРУК СЕРГІЙ
16:00 – 16:15
ПЕРЕРВА
16:15 – 17:45
ЧЕТВЕРТА ЛІНІЙКА МАЙСТЕР-КЛАСІВ
Скоро буде рік, як Україна протистоїть безпрецедентній збройній агресії росії.
Війна призвела до тяжких реакцій, негативних станів та активації сценарних рішень. Багато хто зіткнувся з відчуттям люті, розпачу, безпорадності, депресії, втрати сенсу життя.
На майстер-класі я поділюся ідеєю, як можна нормалізувати свій психологічний стан через Інтегрованого Дорослого та учасники зможуть попрактикуватися в цьому.
КАТЕРИНА БУЛГАКОВА
Запрошую на розмову про нас, терапевтів і консультантів. Поговоримо про ідентичність терапевта, його собистість і як вони впливають на терапевтичну роботу з клієнтом. Особливу увагу я хочу приділити питанню терапевтичної нейтральності.
З повагою, Ніколаєва Сніжана
СНІЖАНА НІКОЛАЄВА
На майстер-класі ми будемо досліджувати стратегії виживання проживання та переживання жахіть війни, спираючись на концепцію ОК-корала.
Також шляхом виявлення власних емоцій та ресурсів намітимо шлях від розпачу до надії, від протиріч до віри в себе, від жаху до мужності та сили. Повернемося до власних джерел Любові, Радості, Життя, щоб наповнити себе ними та справитися з викликами воєнного часу. Як зберегти себе в умовах окупації, як примиритися з вимушеним переселенням, як зберегти себе, збагачуючись різним досвідом життя, як при цьому підтримувати інших та плекати перемогу.
На майстер-класі ми помандруємо шляхами внутрішнього світу задля пошуку Сили та Перемоги, коли весь світ разом і ми з усіма ОК.
ПЛЕТКА ОЛЬГА
Вже майже рік ми перебуваємо в постійному та сильному стресі. Це призводить до виснаження. Останнім часом я все частіше чую від оточуючих, що нема сил. На майстер-класі я хочу поділитися ідеєю як знайти в собі силу та наповнитися ресурсом, спираючись на теорію Циклів Сили. Як сформувати свої інструменти саморегуляції. Якщо ми зможемо наповнити себе ресурсом, то зможемо допомогти і іншим.
ФЄОФАНІ ОКСАНА
17:45 – 18:00
ЗАКРИТТЯ КОНФЕРЕНЦІЇ